7 TIPIKUS HIBA

AZ ÓRIÁSPLAKÁT KREATÍV TERVEZÉSÉNÉL

7 általánosan elkövetett hibán keresztül bemutatjuk, hogy lehet egy „jó” kreatív nem csak „jó” de hatékony is!

1. hiba: Túl hosszú és túl sok szöveg

Javaslat:

Törekedjünk az egyszerűségre! Fogalmazzuk meg üzenetünket maximum 4-5 szóban úgy, hogy az a kampánycél szempontjából legfontosabb információt közölje. Egy átlagos óriásplakát kreatív észlelésére mindössze 3-5 másodperce van a fogyasztónak, így felesleges plusz információkat közölnünk, mert azt egyébként sem észlelnék.

KREATÍV SZIMULÁTOR

Kreatív szimulátorunk segít a tervezés során tökéletesíteni a kreatívot, hogy az valóban letisztult és jól észlelhető legyen. Tesztelje le különböző távolságokból az elkészített kreatív olvashatóságát és hatását óriásplakát és citylight felületeken egyaránt!

 

A kreatív szimulátor segítségével ellenőrizheti, hogy a kreatív hogyan fog viselkedni az adott felületen és környezetben, így az esetleges hibák még a kampány indulását megelőzően korrigálhatók.

 

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit jelent az outdoor (közterületi) reklám?

Outdoor vagy közterületi reklámnak hívunk minden olyan hirdetési eszközt, amely szabadtéren éri el az embereket. Leggyakoribb outdoor felületek: óriásplakátcitylightjárműreklámnagyméretű felületekmetró reklámok, mobil eszközök.

 

Miért hatékony a Közterület?

A közterületi reklámozásnak 3 nagy előnye van:

  1. Elérés (RCH): az outdoor kampányok tömeges elérésre alkalmasak országos és regionális megjelenések esetén is. 

  2. Jelenlét: Az outdoor hirdetések a hét minden napján, a nap 24 órájában jelen vannak. Ez azt jelenti, hogy az üzenet aznap érhet célba, amikor a célcsoport adott tagja számára relevánssá válik. Nincs tehát ún. „véletlen találat vagy kikerülés”, a márka és az üzenet folyamatosan jelen van. 

  3. Gyakoriság (OTS): egy jól felépített köztéri kampánnyal az átlagos fogyasztó többször is találkozik. 

 

Honnan tudhatom, hogy a cégem számára milyen közterületi megjelenés lenne a legeredményesebb?

Készséggel állunk az Ön rendelkezésére akár személyesen is, hogy felmérjük az Ön által támasztott igényeket és célokat, valamint a kampány megvalósításával kapcsolatban tanácsokkal lássuk el Önt. A megbeszéltek alapján állítjuk fel a koncepciót és tervezzük meg a kampányt, melyet a megvalósítást megelőzően prezentálunk Önnek.

 

Mennyibe kerül egy Óriásplakát?

Mint ahogy egy családi ház vagy autó esetében sem tudjuk megmondani a preferenciák hiányában, hogy az mennyibe kerül, úgy az óriásplakátok árait is számos tényező befolyásolja: méret, elhelyezkedés, láthatóság, kampány időszak, időtartam, mennyiség valamint adott esetben a kreatív koncepció. Minden megjelenésre a fenti preferenciák ismeretében egyedi ajánlattal szolgálunk.

Minél több óriásplakátot veszek, annál jobb lesz a kampányom?

Fontos szempont a kampányok tervezésénél a darabszám, azonban alapvetően nem ez határozza meg egy kampány eredményességét, hanem annál inkább a célzott helyeken történő megfelelő minőségű és eloszlású felületek kiválasztása. Mivel viszonylag magas a silány minőségű (rossz fekvésű, takarásban lévő, nehezen észlelhető, úttól távol elhelyezkedő vagy azzal 0 fokos szöget bezáró, stb.) felületek aránya Magyarországon, így érdemes a felületek lekötése előtt odafigyelni arra, hogy pontosan mit és kitől veszünk.

 

Önöknek hol vannak tábláik?

Az összes közterületi médiatulajdonos céggel együttműködünk, ügyfeleink kampányait a teljes piaci kínálat alapján tervezzük. Saját eszközállománnyal nem rendelkezünk, hiszen így tudjuk megőrizni függetlenségünket és ügyfeleink kampányait a lehető legjobban kiszolgálni.

 

A kreatív megtervezésében is tudnak segíteni?

Természetesen! A kampányok hatékonysága nagyban függ a jól összerakott kreatívtól is, éppen ezért bízunk benne, hogy az Ön segítségére lehetünk a kreatív elkészítésében is.

 

Mennyibe kerül a produkció?

Ahogy a felületbérleti, úgy a gyártási díjak is széles skálán mozognak. Kérdés, hogy milyen anyagra (papír, vinyl, molino) és milyen mennyiségben szükséges a plakátokat gyártani.

 

Miért éri meg a cégemnek, ha a Mediafield Outdoor szolgáltatásait veszem igénybe és nem egy plakátcéget keresek meg közvetlenül?

Teljes körű szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek, melynek keretében a megadott költségvetésből a piacon elérhető leghatékonyabb kampány összeállítását biztosítjuk. További részletek >>

 

Milyen költségvetéstől érdemes a Mediafield Outdoorhoz fordulnom?

A hirdetői büdzsék széles skálájával dolgozunk az országos kampányoktól a lokális megjelenésekig. A kisebb költségvetéssel rendelkező ügyfeleink kampányait is ugyanolyan gondossággal és szakmaisággal kezeljük, mint a kiemelt hirdetőinkét.

 

KÖZTÉRI ABC

Közterületi szótárunk segítséget nyújt Önnek a közterületi reklámozásban gyakori kifejezések megértéséhez.

Affinitás: Megmondja, hogy a célcsoportunk mennyire van alul- ill. felülreprezentálva a kampány által elért emberek között: Reach% (célcsoport) / Reach% (teljes népesség)

 

Büdzsé: A kampányra rendelkezésre álló költségvetés.

 

Célcsoport: Azoknak az embereknek az összessége, akiket a marketingcélok alapján kiválasztva a kampány során el szeretnénk érni.

Citylight: Leginkább a tömegközlekedéssel és gyalogosan közlekedők elérésére szolgáló közterületi eszköz. Legtöbbször utcabútorok részét képezi (buszmegálló, mahir oszlop, stb.) de megtalálható indoor is (bevásárlóközpontokban, metróállomásokon, stb.). Mérete: 118,5 x 175 cm.

 

CPM - Cost Per Thousand: Ezer kontaktus elérésének a költsége. (Budget / GI)

 

CPP - Cost per Point: A meghatározott célközönség 1 %-ának elérési költsége.

 

Digitális OOH média: Minden olyan OOH hirdetési eszköz, amely a megjelenített tartalmat a digitális technológiának köszönhetően képes változtatni.

 

Elérés: Elért személyek száma a célcsoportban, akik legalább egy alkalommal találkoztak a kampány üzenetével.

 

Fekvés: Az az irány, amely felől az OOH felület látható. Egy északi fekvésű óriásplakátot azok a járművek láthatnak, akik dél felé haladnak.

 

Felosztás: A felületek számának meghatározása egy kampányban, amellyel teljesíthető a kívánt GRP volumen.

 

Felület: A hirdetési eszközön látható reklámfelület. Egy eszközön akár több reklámfelület is lehet.

 

Felületlista: Egy közterületi kampányban szereplő felületek címlistája, amely megmutatja a felületek legfontosabb jellemzőit.

 

Felülettervezés: Az a folyamat, amely során kiválasztásra kerülnek azok a felületek, amelyek a kampánycélt maximálisan szolgálják.

 

Foglalás: A közterületi felületek kiajánlását követően a felületeket a megadott határidőig harmadik fél részére nem ajánljuk ki (amennyiben az ajánlat ettől eltérően nem rendelkezik).

 

Forgóprizma: Olyan speciális berendezés, amelynek a felületén 3 különböző óriásplakát bizonyos időközönként (általában 6-8 mp) folyamatosan váltja egymást.

 

Gross Impression (GI): Összes kontaktusszám. Megmutatja, hogy a célcsoport elért tagjai (ReachN) összesen hányszor látták a kampányban szereplő hirdetéseket.

 

Gross Rating Point (GRP): A célcsoporthoz tartozó kontaktusok aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva: GI / célcsoport számossága.

 

Gyakoriság: Megmutatja, hogy a célközönség egy tagja átlagosan hányszor találkozott a hirdetéssel.

 

Ismertség: Egy mutatószám, amely kifejezi, hogy egy közterületi reklámot az adott célcsoport hány százaléka tud felidézni.

Kampányidőszak: Az az időintervallum, amelyre a közterületi kampány megrendelésre került.

Kifutó: A nyomatnak a kreatív méreten felüli része, ami a nyomdában levágásra kerül.

 

Kihelyezési fotó: A kihelyező cég által küldött fényképek a kihelyezésről, amellyel igazolják a teljesítést.

 

Kihelyezési időszak: Az az átfutási időtartam, ami alatt a közterületi kampányok kihelyezésre kerülnek.

 

Látható felület: A köztéri felület látható része.

Láthatóság: Az a távolság, amelytől a köztéri reklámfelület teljes egészében láthatóvá válik.

 

Lemondási határidő: Az a nap amivel bezárólag szerződés szerint a kampány lemondható.

 

Mobil Óriásplakát: Egy vagy több óriásplakát felülettel felszerelt kisteherautó, amely egy adott helyszínen is parkolhat vagy egy előre meghatározott útvonal mentén közlekedhet.

 

Nézőkép: A kreatív kicsinyített képe, amely útmutatásként szolgál a kihelyezésnél.

 

Opportunity to See (OTS): A közterületi kampányok mérésére használt mutatószám, amely megmutatja, hogy azok az emberek akiket a kampány során elértünk (ReachN), átlagosan hány alkalommal látták a hirdetést. (GI / ReachN)

 

Óriásplakát: Nagy formátumú reklámtábla, mely jelentős távolságból is látható. A standard óriásplakát mérete 504 x 238 cm.

 

Out of Home (OOH): Minden olyan hirdetési felület amellyel az otthonunkból kilépve találkozhatunk.

 

Roll-up: Olyan speciális berendezés, amelyen belül a plakátok forognak, és a backlightokhoz hasonlóan hátulról vannak megvilágítva.

 

Táblatérkép: Tartalmazza azokat a településeket és felületeket, amelyek az adott kampányban szerepelnek.

 

Tartós felület: Olyan táblakihelyezés, amely keretében adott helyszínen tartós (akár több éves) időszakra kerül kihelyezésre a hirdetés.

 

Telepítés: A közterületi eszközök stratégiai elhelyezése. A helyszín befolyásolja, hogy az adott eszköz hány embert és milyen célközönséget ér el a kampány során.

 

Túlfutás: Túlfutásról akkor beszélünk, ha egy OOH kampány a szerződött időszakon túl kinnmarad. A túlfutás időtartamára a kihelyező cég nem számol további költségeket a hirdetőnek.

 

Tűzfal reklám: Épületek külső homlokzatára festett vagy kihelyezett falfestmény.

 

Ügyféltúra: Egy OOH kampányban a felületek személyes szemrevételezése.

 

Vinylfólia: Tartós OOH kihelyezéshez használt reklámfólia.

 

KAPCSOLÓDÓ OLDALAK

Szakmai szervezetek

 

Magyar Reklámszövetség
http://www.mrsz.hu

Önszabályozó Reklám Testület
http://www.ort.hu

 

Közterületi méréssel foglalkozó cégek

 

Kantar-Hoffmann

http://www.tns-hoffmann.hu

Outdoor Media Audit
http://www.omaudit.hu

 

Szakmai sajtó

 

Kreatív Online
http://www.kreativ.hu

 

Médiapiac
https://www.mediapiac.com

 

Marketing és Média Online
http://www.mmonline.hu

 

Médiainfo.hu
http://www.mediainfo.hu

 
  • Mediafield Outdoor Facebook
  • Mediafield Outdoor Instagram
  • Mediafield Outdoor Pinterest
  • Mediafield Outdoor LinkedIn
  • Mediafield Outdoor Youtube

Az oldalon található fényképek az egyes médiafelületek szemléltetése céljából készültek, a Mediafield Outdoornak nem célja ezeket saját referenciaként feltüntetni. Kampány referenciáink az ügyfeleink aloldalon tekinthetőek meg.

Copyright © 2017 Mediafield Outdoor. Minden jog fenntartva!