Válasszon az alábbi kategóriák közül:
7 TIPIKUS HIBA
AZ ÓRIÁSPLAKÁT KREATÍV TERVEZÉSÉNÉL
7 általánosan elkövetett hibán keresztül bemutatjuk, hogy lehet egy „jó” kreatív nem csak „jó” de hatékony is!
KREATÍV SZIMULÁTOR
Kreatív szimulátorunk segít a tervezés során tökéletesíteni a kreatívot, hogy az valóban letisztult és jól észlelhető legyen. Tesztelje le különböző távolságokból az elkészített kreatív olvashatóságát és hatását óriásplakát és citylight felületeken egyaránt!
A kreatív szimulátor segítségével ellenőrizheti, hogy a kreatív hogyan fog viselkedni az adott felületen és környezetben, így az esetleges hibák még a kampány indulását megelőzően korrigálhatók.
GYAKORI KÉRDÉSEK
Mit jelent az outdoor (közterületi) reklám?
Outdoor vagy közterületi reklámnak hívunk minden olyan hirdetési eszközt, amely szabadtéren éri el az embereket. Leggyakoribb outdoor felületek: óriásplakát, citylight, járműreklám, nagyméretű felületek, metró reklámok, mobil eszközök.
Miért hatékony a Közterület?
A közterületi reklámozásnak 3 nagy előnye van:
-
Elérés (RCH): az outdoor kampányok tömeges elérésre alkalmasak országos és regionális megjelenések esetén is.
-
Jelenlét: Az outdoor hirdetések a hét minden napján, a nap 24 órájában jelen vannak. Ez azt jelenti, hogy az üzenet aznap érhet célba, amikor a célcsoport adott tagja számára relevánssá válik. Nincs tehát ún. „véletlen találat vagy kikerülés”, a márka és az üzenet folyamatosan jelen van.
-
Gyakoriság (OTS): egy jól felépített köztéri kampánnyal az átlagos fogyasztó többször is találkozik.
Honnan tudhatom, hogy a cégem számára milyen közterületi megjelenés lenne a legeredményesebb?
Készséggel állunk az Ön rendelkezésére akár személyesen is, hogy felmérjük az Ön által támasztott igényeket és célokat, valamint a kampány megvalósításával kapcsolatban tanácsokkal lássuk el Önt. A megbeszéltek alapján állítjuk fel a koncepciót és tervezzük meg a kampányt, melyet a megvalósítást megelőzően prezentálunk Önnek.
Mennyibe kerül egy Óriásplakát?
Mint ahogy egy családi ház vagy autó esetében sem tudjuk megmondani a preferenciák hiányában, hogy az mennyibe kerül, úgy az óriásplakátok árait is számos tényező befolyásolja: méret, elhelyezkedés, láthatóság, kampány időszak, időtartam, mennyiség valamint adott esetben a kreatív koncepció. Minden megjelenésre a fenti preferenciák ismeretében egyedi ajánlattal szolgálunk.
Minél több óriásplakátot veszek, annál jobb lesz a kampányom?
Fontos szempont a kampányok tervezésénél a darabszám, azonban alapvetően nem ez határozza meg egy kampány eredményességét, hanem annál inkább a célzott helyeken történő megfelelő minőségű és eloszlású felületek kiválasztása. Mivel viszonylag magas a silány minőségű (rossz fekvésű, takarásban lévő, nehezen észlelhető, úttól távol elhelyezkedő vagy azzal 0 fokos szöget bezáró, stb.) felületek aránya Magyarországon, így érdemes a felületek lekötése előtt odafigyelni arra, hogy pontosan mit és kitől veszünk.
Önöknek hol vannak tábláik?
Az összes közterületi médiatulajdonos céggel együttműködünk, ügyfeleink kampányait a teljes piaci kínálat alapján tervezzük. Saját eszközállománnyal nem rendelkezünk, hiszen így tudjuk megőrizni függetlenségünket és ügyfeleink kampányait a lehető legjobban kiszolgálni.
A kreatív megtervezésében is tudnak segíteni?
Természetesen! A kampányok hatékonysága nagyban függ a jól összerakott kreatívtól is, éppen ezért bízunk benne, hogy az Ön segítségére lehetünk a kreatív elkészítésében is.
Mennyibe kerül a produkció?
Ahogy a felületbérleti, úgy a gyártási díjak is széles skálán mozognak. Kérdés, hogy milyen anyagra (papír, vinyl, molino) és milyen mennyiségben szükséges a plakátokat gyártani.
Miért éri meg a cégemnek, ha a Mediafield Outdoor szolgáltatásait veszem igénybe és nem egy plakátcéget keresek meg közvetlenül?
Teljes körű szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek, melynek keretében a megadott költségvetésből a piacon elérhető leghatékonyabb kampány összeállítását biztosítjuk. További részletek >>
Milyen költségvetéstől érdemes a Mediafield Outdoorhoz fordulnom?
A hirdetői büdzsék széles skálájával dolgozunk az országos kampányoktól a lokális megjelenésekig. A kisebb költségvetéssel rendelkező ügyfeleink kampányait is ugyanolyan gondossággal és szakmaisággal kezeljük, mint a kiemelt hirdetőinkét.
KÖZTÉRI ABC
Közterületi szótárunk segítséget nyújt Önnek a közterületi reklámozásban gyakori kifejezések megértéséhez.
Affinitás: Megmondja, hogy a célcsoportunk mennyire van alul- ill. felülreprezentálva a kampány által elért emberek között: Reach% (célcsoport) / Reach% (teljes népesség)
Büdzsé: A kampányra rendelkezésre álló költségvetés.
Célcsoport: Azoknak az embereknek az összessége, akiket a marketingcélok alapján kiválasztva a kampány során el szeretnénk érni.
Citylight: Leginkább a tömegközlekedéssel és gyalogosan közlekedők elérésére szolgáló közterületi eszköz. Legtöbbször utcabútorok részét képezi (buszmegálló, mahir oszlop, stb.) de megtalálható indoor is (bevásárlóközpontokban, metróállomásokon, stb.). Mérete: 118,5 x 175 cm.
CPM - Cost Per Thousand: Ezer kontaktus elérésének a költsége. (Budget / GI)
CPP - Cost per Point: A meghatározott célközönség 1 %-ának elérési költsége.
Digitális OOH média: Minden olyan OOH hirdetési eszköz, amely a megjelenített tartalmat a digitális technológiának köszönhetően képes változtatni.
Elérés: Elért személyek száma a célcsoportban, akik legalább egy alkalommal találkoztak a kampány üzenetével.
Fekvés: Az az irány, amely felől az OOH felület látható. Egy északi fekvésű óriásplakátot azok a járművek láthatnak, akik dél felé haladnak.
Felosztás: A felületek számának meghatározása egy kampányban, amellyel teljesíthető a kívánt GRP volumen.
Felület: A hirdetési eszközön látható reklámfelület. Egy eszközön akár több reklámfelület is lehet.
Felületlista: Egy közterületi kampányban szereplő felületek címlistája, amely megmutatja a felületek legfontosabb jellemzőit.
Felülettervezés: Az a folyamat, amely során kiválasztásra kerülnek azok a felületek, amelyek a kampánycélt maximálisan szolgálják.
Foglalás: A közterületi felületek kiajánlását követően a felületeket a megadott határidőig harmadik fél részére nem ajánljuk ki (amennyiben az ajánlat ettől eltérően nem rendelkezik).
Forgóprizma: Olyan speciális berendezés, amelynek a felületén 3 különböző óriásplakát bizonyos időközönként (általában 6-8 mp) folyamatosan váltja egymást.
Gross Impression (GI): Összes kontaktusszám. Megmutatja, hogy a célcsoport elért tagjai (ReachN) összesen hányszor látták a kampányban szereplő hirdetéseket.
Gross Rating Point (GRP): A célcsoporthoz tartozó kontaktusok aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva: GI / célcsoport számossága.
Gyakoriság: Megmutatja, hogy a célközönség egy tagja átlagosan hányszor találkozott a hirdetéssel.
Ismertség: Egy mutatószám, amely kifejezi, hogy egy közterületi reklámot az adott célcsoport hány százaléka tud felidézni.
Kampányidőszak: Az az időintervallum, amelyre a közterületi kampány megrendelésre került.
Kifutó: A nyomatnak a kreatív méreten felüli része, ami a nyomdában levágásra kerül.
Kihelyezési fotó: A kihelyező cég által küldött fényképek a kihelyezésről, amellyel igazolják a teljesítést.
Kihelyezési időszak: Az az átfutási időtartam, ami alatt a közterületi kampányok kihelyezésre kerülnek.
Látható felület: A köztéri felület látható része.
Láthatóság: Az a távolság, amelytől a köztéri reklámfelület teljes egészében láthatóvá válik.
Lemondási határidő: Az a nap amivel bezárólag szerződés szerint a kampány lemondható.
Mobil Óriásplakát: Egy vagy több óriásplakát felülettel felszerelt kisteherautó, amely egy adott helyszínen is parkolhat vagy egy előre meghatározott útvonal mentén közlekedhet.
Nézőkép: A kreatív kicsinyített képe, amely útmutatásként szolgál a kihelyezésnél.
Opportunity to See (OTS): A közterületi kampányok mérésére használt mutatószám, amely megmutatja, hogy azok az emberek akiket a kampány során elértünk (ReachN), átlagosan hány alkalommal látták a hirdetést. (GI / ReachN)
Óriásplakát: Nagy formátumú reklámtábla, mely jelentős távolságból is látható. A standard óriásplakát mérete 504 x 238 cm.
Out of Home (OOH): Minden olyan hirdetési felület amellyel az otthonunkból kilépve találkozhatunk.
Roll-up: Olyan speciális berendezés, amelyen belül a plakátok forognak, és a backlightokhoz hasonlóan hátulról vannak megvilágítva.
Táblatérkép: Tartalmazza azokat a településeket és felületeket, amelyek az adott kampányban szerepelnek.
Tartós felület: Olyan táblakihelyezés, amely keretében adott helyszínen tartós (akár több éves) időszakra kerül kihelyezésre a hirdetés.
Telepítés: A közterületi eszközök stratégiai elhelyezése. A helyszín befolyásolja, hogy az adott eszköz hány embert és milyen célközönséget ér el a kampány során.
Túlfutás: Túlfutásról akkor beszélünk, ha egy OOH kampány a szerződött időszakon túl kinnmarad. A túlfutás időtartamára a kihelyező cég nem számol további költségeket a hirdetőnek.
Tűzfal reklám: Épületek külső homlokzatára festett vagy kihelyezett falfestmény.
Ügyféltúra: Egy OOH kampányban a felületek személyes szemrevételezése.
Vinylfólia: Tartós OOH kihelyezéshez használt reklámfólia.
KAPCSOLÓDÓ OLDALAK
Szakmai szervezetek
Magyar Reklámszövetség
http://www.mrsz.hu
Önszabályozó Reklám Testület
http://www.ort.hu
Közterületi méréssel foglalkozó cégek
Kantar-Hoffmann
Outdoor Media Audit
http://www.omaudit.hu
Szakmai sajtó
Kreatív Online
http://www.kreativ.hu
Médiapiac
https://www.mediapiac.com
Marketing és Média Online
http://www.mmonline.hu
Médiainfo.hu
http://www.mediainfo.hu