top of page
Hasznos anyagok
7 tipikus hiba

7 TIPIKUS HIBA

AZ ÓRIÁSPLAKÁT KREATÍV TERVEZÉSÉNÉL

7 általánosan elkövetett hibán keresztül bemutatjuk, hogy lehet egy „jó” kreatív nem csak „jó” de hatékony is!

1. hiba: Túl hosszú és túl sok szöveg

Javaslat:

Törekedjünk az egyszerűségre! Fogalmazzuk meg üzenetünket maximum 4-5 szóban úgy, hogy az a kampánycél szempontjából legfontosabb információt közölje. Egy átlagos óriásplakát kreatív észlelésére mindössze 3-5 másodperce van a fogyasztónak, így felesleges plusz információkat közölnünk, mert azt egyébként sem észlelnék.

KREATÍV SZIMULÁTOR

Kreatív szimulátorunk segít a tervezés során tökéletesíteni a kreatívot, hogy az valóban letisztult és jól észlelhető legyen. Tesztelje le különböző távolságokból az elkészített kreatív olvashatóságát és hatását óriásplakát és citylight felületeken egyaránt!

 

A kreatív szimulátor segítségével ellenőrizheti, hogy a kreatív hogyan fog viselkedni az adott felületen és környezetben, így az esetleges hibák még a kampány indulását megelőzően korrigálhatók.

Kreatív szimulátor

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit jelent az outdoor (közterületi) reklám?

Outdoor vagy közterületi reklámnak hívunk minden olyan hirdetési eszközt, amely szabadtéren éri el az embereket. Leggyakoribb outdoor felületek: óriásplakátcitylightjárműreklámnagyméretű felületekmetró reklámok, mobil eszközök.

 

Miért hatékony a Közterület?

A közterületi reklámozásnak 3 nagy előnye van:

  1. Elérés (RCH): az outdoor kampányok tömeges elérésre alkalmasak országos és regionális megjelenések esetén is. 

  2. Jelenlét: Az outdoor hirdetések a hét minden napján, a nap 24 órájában jelen vannak. Ez azt jelenti, hogy az üzenet aznap érhet célba, amikor a célcsoport adott tagja számára relevánssá válik. Nincs tehát ún. „véletlen találat vagy kikerülés”, a márka és az üzenet folyamatosan jelen van. 

  3. Gyakoriság (OTS): egy jól felépített köztéri kampánnyal az átlagos fogyasztó többször is találkozik. 

 

Honnan tudhatom, hogy a cégem számára milyen közterületi megjelenés lenne a legeredményesebb?

Készséggel állunk az Ön rendelkezésére akár személyesen is, hogy felmérjük az Ön által támasztott igényeket és célokat, valamint a kampány megvalósításával kapcsolatban tanácsokkal lássuk el Önt. A megbeszéltek alapján állítjuk fel a koncepciót és tervezzük meg a kampányt, melyet a megvalósítást megelőzően prezentálunk Önnek.

 

Mennyibe kerül egy Óriásplakát?

Mint ahogy egy családi ház vagy autó esetében sem tudjuk megmondani a preferenciák hiányában, hogy az mennyibe kerül, úgy az óriásplakátok árait is számos tényező befolyásolja: méret, elhelyezkedés, láthatóság, kampány időszak, időtartam, mennyiség valamint adott esetben a kreatív koncepció. Minden megjelenésre a fenti preferenciák ismeretében egyedi ajánlattal szolgálunk.

Minél több óriásplakátot veszek, annál jobb lesz a kampányom?

Fontos szempont a kampányok tervezésénél a darabszám, azonban alapvetően nem ez határozza meg egy kampány eredményességét, hanem annál inkább a célzott helyeken történő megfelelő minőségű és eloszlású felületek kiválasztása. Mivel viszonylag magas a silány minőségű (rossz fekvésű, takarásban lévő, nehezen észlelhető, úttól távol elhelyezkedő vagy azzal 0 fokos szöget bezáró, stb.) felületek aránya Magyarországon, így érdemes a felületek lekötése előtt odafigyelni arra, hogy pontosan mit és kitől veszünk.

 

Önöknek hol vannak tábláik?

Az összes közterületi médiatulajdonos céggel együttműködünk, ügyfeleink kampányait a teljes piaci kínálat alapján tervezzük. Saját eszközállománnyal nem rendelkezünk, hiszen így tudjuk megőrizni függetlenségünket és ügyfeleink kampányait a lehető legjobban kiszolgálni.

 

A kreatív megtervezésében is tudnak segíteni?

Természetesen! A kampányok hatékonysága nagyban függ a jól összerakott kreatívtól is, éppen ezért bízunk benne, hogy az Ön segítségére lehetünk a kreatív elkészítésében is.

 

Mennyibe kerül a produkció?

Ahogy a felületbérleti, úgy a gyártási díjak is széles skálán mozognak. Kérdés, hogy milyen anyagra (papír, vinyl, molino) és milyen mennyiségben szükséges a plakátokat gyártani.

 

Miért éri meg a cégemnek, ha a Mediafield Outdoor szolgáltatásait veszem igénybe és nem egy plakátcéget keresek meg közvetlenül?

Teljes körű szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek, melynek keretében a megadott költségvetésből a piacon elérhető leghatékonyabb kampány összeállítását biztosítjuk. További részletek >>

 

Milyen költségvetéstől érdemes a Mediafield Outdoorhoz fordulnom?

A hirdetői büdzsék széles skálájával dolgozunk az országos kampányoktól a lokális megjelenésekig. A kisebb költségvetéssel rendelkező ügyfeleink kampányait is ugyanolyan gondossággal és szakmaisággal kezeljük, mint a kiemelt hirdetőinkét.

Gyakori kérdések

KÖZTÉRI ABC

Közterületi szótárunk segítséget nyújt Önnek a közterületi reklámozásban gyakori kifejezések megértéséhez.

Affinitás: Megmondja, hogy a célcsoportunk mennyire van alul- ill. felülreprezentálva a kampány által elért emberek között: Reach% (célcsoport) / Reach% (teljes népesség)

 

Büdzsé: A kampányra rendelkezésre álló költségvetés.

 

Célcsoport: Azoknak az embereknek az összessége, akiket a marketingcélok alapján kiválasztva a kampány során el szeretnénk érni.

Citylight: Leginkább a tömegközlekedéssel és gyalogosan közlekedők elérésére szolgáló közterületi eszköz. Legtöbbször utcabútorok részét képezi (buszmegálló, mahir oszlop, stb.) de megtalálható indoor is (bevásárlóközpontokban, metróállomásokon, stb.). Mérete: 118,5 x 175 cm.

 

CPM - Cost Per Thousand: Ezer kontaktus elérésének a költsége. (Budget / GI)

 

CPP - Cost per Point: A meghatározott célközönség 1 %-ának elérési költsége.

 

Digitális OOH média: Minden olyan OOH hirdetési eszköz, amely a megjelenített tartalmat a digitális technológiának köszönhetően képes változtatni.

 

Elérés: Elért személyek száma a célcsoportban, akik legalább egy alkalommal találkoztak a kampány üzenetével.

 

Fekvés: Az az irány, amely felől az OOH felület látható. Egy északi fekvésű óriásplakátot azok a járművek láthatnak, akik dél felé haladnak.

 

Felosztás: A felületek számának meghatározása egy kampányban, amellyel teljesíthető a kívánt GRP volumen.

 

Felület: A hirdetési eszközön látható reklámfelület. Egy eszközön akár több reklámfelület is lehet.

 

Felületlista: Egy közterületi kampányban szereplő felületek címlistája, amely megmutatja a felületek legfontosabb jellemzőit.

 

Felülettervezés: Az a folyamat, amely során kiválasztásra kerülnek azok a felületek, amelyek a kampánycélt maximálisan szolgálják.

 

Foglalás: A közterületi felületek kiajánlását követően a felületeket a megadott határidőig harmadik fél részére nem ajánljuk ki (amennyiben az ajánlat ettől eltérően nem rendelkezik).

 

Forgóprizma: Olyan speciális berendezés, amelynek a felületén 3 különböző óriásplakát bizonyos időközönként (általában 6-8 mp) folyamatosan váltja egymást.

 

Gross Impression (GI): Összes kontaktusszám. Megmutatja, hogy a célcsoport elért tagjai (ReachN) összesen hányszor látták a kampányban szereplő hirdetéseket.

 

Gross Rating Point (GRP): A célcsoporthoz tartozó kontaktusok aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva: GI / célcsoport számossága.

 

Gyakoriság: Megmutatja, hogy a célközönség egy tagja átlagosan hányszor találkozott a hirdetéssel.

 

Ismertség: Egy mutatószám, amely kifejezi, hogy egy közterületi reklámot az adott célcsoport hány százaléka tud felidézni.

Kampányidőszak: Az az időintervallum, amelyre a közterületi kampány megrendelésre került.

Kifutó: A nyomatnak a kreatív méreten felüli része, ami a nyomdában levágásra kerül.

 

Kihelyezési fotó: A kihelyező cég által küldött fényképek a kihelyezésről, amellyel igazolják a teljesítést.

 

Kihelyezési időszak: Az az átfutási időtartam, ami alatt a közterületi kampányok kihelyezésre kerülnek.

 

Látható felület: A köztéri felület látható része.

Láthatóság: Az a távolság, amelytől a köztéri reklámfelület teljes egészében láthatóvá válik.

 

Lemondási határidő: Az a nap amivel bezárólag szerződés szerint a kampány lemondható.

 

Mobil Óriásplakát: Egy vagy több óriásplakát felülettel felszerelt kisteherautó, amely egy adott helyszínen is parkolhat vagy egy előre meghatározott útvonal mentén közlekedhet.

 

Nézőkép: A kreatív kicsinyített képe, amely útmutatásként szolgál a kihelyezésnél.

 

Opportunity to See (OTS): A közterületi kampányok mérésére használt mutatószám, amely megmutatja, hogy azok az emberek akiket a kampány során elértünk (ReachN), átlagosan hány alkalommal látták a hirdetést. (GI / ReachN)

 

Óriásplakát: Nagy formátumú reklámtábla, mely jelentős távolságból is látható. A standard óriásplakát mérete 504 x 238 cm.

 

Out of Home (OOH): Minden olyan hirdetési felület amellyel az otthonunkból kilépve találkozhatunk.

 

Roll-up: Olyan speciális berendezés, amelyen belül a plakátok forognak, és a backlightokhoz hasonlóan hátulról vannak megvilágítva.

 

Táblatérkép: Tartalmazza azokat a településeket és felületeket, amelyek az adott kampányban szerepelnek.

 

Tartós felület: Olyan táblakihelyezés, amely keretében adott helyszínen tartós (akár több éves) időszakra kerül kihelyezésre a hirdetés.

 

Telepítés: A közterületi eszközök stratégiai elhelyezése. A helyszín befolyásolja, hogy az adott eszköz hány embert és milyen célközönséget ér el a kampány során.

 

Túlfutás: Túlfutásról akkor beszélünk, ha egy OOH kampány a szerződött időszakon túl kinnmarad. A túlfutás időtartamára a kihelyező cég nem számol további költségeket a hirdetőnek.

 

Tűzfal reklám: Épületek külső homlokzatára festett vagy kihelyezett falfestmény.

 

Ügyféltúra: Egy OOH kampányban a felületek személyes szemrevételezése.

 

Vinylfólia: Tartós OOH kihelyezéshez használt reklámfólia.

Köztéri ABC

KAPCSOLÓDÓ OLDALAK

Szakmai szervezetek

 

Magyar Reklámszövetség
http://www.mrsz.hu

Önszabályozó Reklám Testület
http://www.ort.hu

 

Közterületi méréssel foglalkozó cégek

 

Kantar-Hoffmann

http://www.tns-hoffmann.hu

Outdoor Media Audit
http://www.omaudit.hu

 

Szakmai sajtó

 

Kreatív Online
http://www.kreativ.hu

 

Médiapiac
https://www.mediapiac.com

 

Marketing és Média Online
http://www.mmonline.hu

 

Médiainfo.hu
http://www.mediainfo.hu

Kapcsolódó oldalak
  • Mediafield Outdoor Facebook
  • Mediafield Outdoor Instagram
  • Mediafield Outdoor Pinterest
  • Mediafield Outdoor LinkedIn
  • Mediafield Outdoor Youtube

Az oldalon található fényképek az egyes médiafelületek szemléltetése céljából készültek, a Mediafield Outdoornak nem célja ezeket saját referenciaként feltüntetni. Kampány referenciáink az ügyfeleink aloldalon tekinthetőek meg.

Copyright © 2017 Mediafield Outdoor. Minden jog fenntartva!

ERFA-logó_1.png
bottom of page